Każde urządzenie dźwigowe, od osobowych, towarowych, chałupniczych itp. do schodów ruchomych i podnośników, posiada złożony mechanizm interakcji. I chociaż producenci zawsze dają optymistyczne gwarancje na żywotność swoich wytworów, to jednak zawsze zdarzają się sytuacje, kiedy sam dźwig wymaga modernizacji (na co pozwala działalność polskiej firmy http://www.komponentylift.pl/ , produkując nowoczesne części do dźwigów dla przestarzałych modeli). Takie podejście nie pozwoli na wymianę całej konstrukcji, a jedynie niektórych jej elementów. Wydłuży to również żywotność wind bez konieczności ich całkowitej wymiany.

Tak więc winda składa się z kilkudziesięciu części i mechanizmów, które mogą mieć wpływ na jej działanie. Jednak najbardziej podstawowymi częściami, na które zawsze warto zwrócić uwagę, są szyny, drzwi oraz czujniki magnetyczne i rolki.

Części podnośnika

Głównym zadaniem tej części jest utrzymywanie wózka podnośnikowego w pozycji poziomej. Na rynku istnieją dwa rodzaje szyny: rolkowe i ślizgowe.

Szyny rolkowe są stosowane w windach szybkobieżnych, ponieważ zostały zaprojektowane w celu zmniejszenia tarcia, a tym samym zwiększenia prędkości samochodu.

Szyny wsuwane są przeciwieństwem. Są one używane do podnoszenia materiałów, gdzie prędkość nie jest tak ważna. Windy szpitalne i towarowe to przykłady aktualnych zastosowań tego typu obuwia.

Prowadnice podnośnika

Jedna z głównych (jeśli nie najważniejsza) część windy. Stosowane przede wszystkim do ochrony ludzi przed przypadkowymi upadkami lub innymi wypadkami. Drzwi wahadłowe są nadal używane, ale w miejscach o małym natężeniu ruchu. W większości przypadków domyślnie instalowane są warianty automatyczne. Już dawno sprawdziły się one w trzech głównych kryteriach: wygoda, szybkość otwierania i brak hałasu.

Belki i zamki

Belki i zamki są niezbędne do normalnego otwierania drzwi windy towarowej. Wybór i sposób montażu bramy części zależy przede wszystkim od objętości bramy i zasady otwierania bramy. Ponadto w windzie zawsze znajduje się zamek, niezbędny do zamknięcia drzwi podczas jazdy. Tylko z pozoru ta część wydaje się bardzo prosta. W rzeczywistości jest to skomplikowany mechanizm, w którym ze względów bezpieczeństwa stosuje się wyłącznie drogie urządzenia i materiały.

Oczywiście, to są główne części. Stosowane są również mechanizmy trakcyjne, silniki i inne części, systemy sterowania i bezpieczeństwa itp. Ponadto, w zależności od rodzaju wciągnika, dokonuje się podziału na urządzenia hydrauliczne i elektryczne.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here