Gabinet zarządu, dyrektora czy właściciela niewielkiej firmy to nie tylko miejsce pracy, to też pomieszczenie reprezentacyjne, które powinno stanowić wizytówkę firmy. Właśnie dlatego jego urządzeniu należy poświęcić dużą uwagę. Gabinet musi być funkcjonalny, zapewniać wygodę podczas pracy, a jednocześnie pozwalać na przeprowadzanie spotkań, zarówno z własnymi pracownikami, jaki i z kontrahentami. Do tego potrzebne są odpowiednie meble gabinetowe. W tym artykule podpowiemy na co zwracać uwagę, by urządzić gustowny i funkcjonalny gabinet.

Liczy się elegancja

Najczęściej uznaje się, że biura dla prezesów i dyrektorów firm powinny być urządzone w elegancki, raczej oszczędny w formie sposób. Ekstrawagancja nie jest wskazana, nawet w branżach kreatywnych, takich jak np. reklama czy grafika, gabinety najważniejszych osób w firmie urządzone są w sposób raczej minimalistyczny. Najlepiej sprawdzają się eleganckie, proste w wyrazie meble do gabinetu, zarówno klasyczne z litego drewna, jak i te nowoczesne, ze szkła i metalu.

Najważniejszy mebel w gabinecie

Trudno sobie wyobrazić gabinet bez biurka. Powinno ono być dość duże by zapewniać komfortową pracę i pozwalać z łatwością zapanować nad porządkiem. Warto też pamiętać, że najlepiej sprawdzają się biurka z matowym blatem, który nie odbija światła i dziki temu nie męczy tak wzroku. Biurko jest często centralnym meblem w gabinecie, a czasem nawet jedynym. Powinno stać w centralnym miejscu, ale tak by siedząca przy nim osoba widziała wchodzących do gabinetu. Dobrze jest też, jeśli biurko jest wyposażone w szuflady lub półki pozwalające przechowywać najbardziej potrzebne dokumenty i utrzymywać niezbędny ład.

Do biurka potrzebny jest też odpowiedni fotel, który nie tylko będzie wyglądał reprezentacyjnie, ale przede wszystkim będzie zapewniał ergonomiczne warunki pracy. Fotel powinien różnic się od innych krzeseł w biurze i podkreślać rangę zajmowanego stanowiska. By był ergonomiczny powinien być regulowany, obrotowy oraz posiadać zagłówek i podłokietniki.

W takim pokoju powinno też się znaleźć miejsce na meble gabinetowe (na przykład takie – https://mebloteka24.pl/gabinet-biuro), pozwalające na bezpieczne przechowywanie dokumentów. W zależności od potrzeb może to być zwykła szafa, zamykana na klucz komoda, lub nawet estetycznie zabudowany sejf do przechowywania newralgicznych dokumentów.

Miejsce spotkań

Urządzając gabinet warto pamiętać, że nie jest to tylko miejsce pracy kluczowych osób w firmie, ale też miejsce gdzie odbywają się liczne spotkania. Dlatego gabinet powinien być tak urządzony, by zawierać strefę przeznaczoną właśnie na spotkania. W niektórych przypadkach wystarczą dodatkowe krzesła po drugiej stronie biurka, ale jeżeli to ma być gabinet dyrektora dużej firmy to warto by znalazła się w nim wydzielona strefa dla gości.

Dobrze jeśli gabinet kluczowych osób w firmie zostanie wyposażony w stół, najlepiej okrągły lub owalny (taki kształt pozwala zmniejszyć dystans między rozmówcami) i kilka krzeseł. Pozwala to odbywać te mniej i bardziej formalne spotkania bez konieczności zmiany miejsca pracy, co jest szczególnie pomocne przy napiętym grafiku zajęć. Meble do gabinetu warto uzupełnić też o wygodne fotele lub sofę dla gości, co ułatwi przeprowadzanie spotkań o mniej formalnym, a bardziej partnerskim charakterze.

Jakość ma kluczowe znaczenie

Gabinet powinien być tak urządzony, by już od progu było wiadomo, że to prestiżowe pomieszczenie. Nie można takiego efektu osiągnąć inaczej niż stawiając na produkty najwyższej jakości. Właśnie dlatego tak często można spotkać meble gabinetowe wykonane z litego drewna lub skóry, które są niezwykle trwałe. Warto też stawić na inne prestiżowe materiały.

Klasycznie lub nowocześnie

Firmy z ugruntowaną, długoletnią tradycją kojarzone są raczej z klasycznymi wnętrzami. W takich firmach gabinety najważniejszych osób często wyposażone są w meble z litego drewna, ręcznie wykonane i zdobione. Takie meble prezentują się o wiele dostojniej niż te wykonywane masowo, i na ogół są o wiele trwalsze. Ale to nie staż jaki firma ma na rynku decyduje o tym jaki rodzaj wnętrza pojawi się w danym gabinecie. Duży wpływ mają na to osoby, które na co dzień korzystają z tych pomieszczeń. Równie dobrze młoda firma doradcza może wybrać klasyczne meble gabinetowe, by podkreślić swój prestiż. Analogicznie, firma z długim stażem na rynku może wybrać minimalistyczne meble do gabinetu, bo tak urządzona przestrzeń będzie lepiej pasować do wizji i charakteru firmy. I to właśnie te dwie ostatnie kwestie powinny mieć największy wpływ na wybór stylu wyposażenia wnętrza. Dobrze jest też, jeśli sposób aranżacji przestrzeni dobrze wpisuje się w to, czego oczekują klienci i jak postrzegają firmę.

Ważne są detale

Gabinet to miejsce pracy, dlatego musi być funkcjonalny. To reprezentacyjne pomieszczenie, dlatego wszystkie meble gabinetowe powinny do siebie pasować, a akcesoria takie jak chociażby lampy, sortery na wizytówki, czy nawet wazy na kwiaty powinny uzupełnić i podkreślić charakter wnętrza. Nie można jednak zapomnieć, że w tej całej przestrzeni pracuje człowiek, który ma się tam czuć dobrze, a wnętrze gabinetu powinno odzwierciedlać charakter właściciela. Dlatego ważny jest nie tylko wybór odpowiednich mebli do gabinetu, ale także pozostawienie miejsca na osobiste pamiątki i akcesoria, które będą uzupełniać wystrój, a jednocześnie dodadzą mu odrobinę osobistego wyrazu.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here